Maersk Air og Danmarks Turistråd i spansk samarbejde

København træder frem med det billigste city break-tilbud foran bl.a. Paris, Rom, London og Prag. Det sker i supermarkedskæden Carrefours reklameavis, der omdeles til otte mio. spanske husstande. Og så udføres markedsføringen oven i købet gratis af Carrefours turoperatør, Viajes Carrefour.



Som et led i Maersk Air-projektet lanceres en kampagne, hvor læserne af en regional spansk avis får et tilbud på en rejse til København med tre hotelovernatninger. City break-produktet kan 8 mio. spaniere også finde i Carrefours reklameaviser, rejsen skal indløses inden jul.



I foråret oprettede Danmarks Turistråd den spanske portal visitdenmark.com/es – her kan partnere og turister læse om Danmark.



Netop nu kulminerer det tværnationale samarbejde Projekt Maersk Air City Break 2004, der styrker Danmarks city break-position på det spanske marked.



Projektets øvrige partnere er First Hotels, Choice Hotels, Europcar og Wonderful Copenhagen. Ud over kampagneaktiviteten med turoperatøren Viajes omfatter Maersk Air-projektet workshops, presseudgivelser, webannoncering, famtrips, hvor spanske turoperatører får mulighed for at komme på en form for studietur til Danmark, samt en stand på den store rejsemesse Fitur 2005 i Madrid.



Mens Maersk Air fra København flyver til syv spanske lufthavne, er markedsføringen af budgetmæssige grunde fokuseret på Madrid og Barcelona.

Skrevet af