Forsikring mod forsinkelser hos Sterling

Argumentet for at flyve med de store luftfartsselskaber i stedet for lavprisselskaberne falder til jorden, når lavprisselskabet Sterling nu sætter ind med garantier om, at kunderne kan flyve videre med andre luftfartsselskaber, selvom Sterling-flyet skulle være forsinket.
”Med en Missed Departure-forsikring kan vi gå ind og garantere vores kunder, at de kommer frem til den endelige destination, selv om den første af to flyvninger bliver forsinket. Ved at lade et forsikringsselskab stå for forsikringen kan vi endda tilbyde at fragte forsinkede passagerer videre med et SAS-fly eller fly fra et hvilket som helst selskab,” siger salgsdirektør i Sterling, Stefan Vilner. Initiativet ses blandt luftfartsanalytikere som en vigtig løftestang for lavprisselskaberne til at bryde med de traditionelle selskabers argumenter om netværk, da den helt store fordel vil blive et mere eller mindre formaliseret samarbejde, hvor hvert enkelt lavprisselskab kan tilbyde rejser til et utal af destinationer via de andre selskaber.
Hos SAS tager man initiativet fra Sterling med sindsro. ”For det første er vi ret selvsikre omkring vores egen evne til at konkurrere på prisen. Desuden afgøres garantiens værdi af antallet af flyvninger, og ingen har flere frekvenser ind og ud af Skandinavien end SAS,” siger informationsmedarbejder i SAS, Mikkel Nielsen.
(Berlingske Business, d. 26.04.04)

Skrevet af