Rederi tvinger campingkæde til navneskift

Selv om ColorCamp ved årtusindeskiftet fik registreret navnet i Patent- og Varemærkestyrelsen, var rederiet klar til at gå i retten for at få ColorCamp til at opgive sit navn.



”I vores forhandlinger med Color Line gav rederiet udtryk for, at der er risiko for en fonetisk forveksling af de to vidt forskellige virksomheder,” siger direktør Steen Petersen fra ColorCamp.



”Da vi kun kun driver to campingpladser, har vi besluttet, at ændre navnet frem for at bruge ressourcer på advokater og retssager. Det kunne tage flere år, hvor vi samtidigt vil udvide vore aktiviteter. Det vil betyde et unødigt stort tab, hvis vi i sidste ende ikke får medhold. Derfor gør vi det hellere nu frem for at vente, at skulle ændre et varemærke, som til den tid er slået igennem.”



ColorCamp’s beslutning betyder, at driftsvirksomheden og campingpladserne skal hedde MyCamp. Således bliver ColorCamp Kerteminde og ColorCamp Trelde Næs til MyCamp Kerteminde og MyCamp Trelde Næs.



Campingkæden har som mål at opkøbe større danske campingpladser og drive dem på franchise-lignende vilkår.



”Vores koncept er at drive børnevenlige campingpladser, hvor smart design og tivoli-lignende aktiviteter ikke er afgørende. Vi satser på moderne trestjernede campingpladser, hvor det er fælles oplevelser for alle generationer med børnene i fokus,” siger Steen Petersen, som forventer navneskiftet gennemført ved årsskiftet.



Historien melder ikke noget om, hvad rejsebureauerne MyPlanet og MyTravel siger til det nye navn…

Skrevet af