SAS gør danske rejsebureauer verdensmestre i krumspring

”Tak til SAS tak for deres utrættelige forsøg på at undgå rejsebureauerne. Hvilket gør danske rejsebureauer til verdensmestre i krumspring,” siger Thomas Lundberg, nordisk direktør for BCD Travel, i det nye Take Off, der udkommer i denne uge.



Udover Thomas Lundberg er de syv, der udtaler sig om SAS, talnørden Ole Egholm, Stig Elling fra Star Tour, Dorthe Berg Henriksen, formand for de danske travel managers, Jan Lockhart, direktør for Apollo og Kuoni, Hans Mangaard fra Mangaard Travel Group, Lars Thykier, direktør for Danmarks Rejsebureau Forening og Stefan Vilner, kommerciel direktør i Sterling.



Tilbage til spørgsmålene…

Hvilken rolle har SAS spillet for danskerne?

Stefan Vilner: SAS skabte et stort flyselskab. Det er jeg som skandinav hamrende stolt af.



Hvad gør SAS godt – og mindre godt?

Hans Mangaard: Når SAS får en ide, skal den for alt i verden implementeres – selvom vi, deres gode venner i rejsebranchen, siger, den er mindre god.

Stig Elling: SAS vil gerne lege lavpris uden at være det.



Et par gode råd til SAS?

Dorthe Berg Henriksen: Bliv ved med at være det førende skandinaviske “s-tog.”



Hvor ser du SAS om 10 år?

Jan Lockhart: Hvis SAS ikke falder i søvn igen, burde SAS stå som et stærkt, regionalt selskab. Måske i fornuftsægteskab med ligesindede partnere som Finnair.



Læs alle svarene i september-udgaven af Take Off…

Skrevet af