Skirejsebureauer fusionerer

”Det kræver store muskler at være i vores branche i dag. Ikke mindst hvis man gerne vil gøre en forskel og ikke har standardvarer, men fokuserer på spændende skiløb. Derfor er det en naturlig fusion, for ligesom SkiTravels, er SkiXtreme drevet af stor entusiasme”, lyder marketingchef i SkiTravels, Anders Højlunds forklaring.

SkiTravels, der med Dan Ski begyndte som en fælles skitur for venner og bekendte i 1982, har siden udviklet sig til et af landets store skirejsebureauer. I år forventer SkiTravels gennem de nu tre bureauer Ski1, Dan Ski og SkiXtreme, at sende 28.000 danskere til Alperne og Canada.

Dan Ski henvender sig til den kræsne skiløber, Ski1 er målrettet mod den brede skibefolkning og børnefamilierne. SkiXtreme er kendt som de studerendes bureau med en god fornemmelse for ungdommens ønsker og med force i grupperejser og rejser for studerende, hvor prisen er et vigtigt parameter. 

Ved at samle kræfterne vil alle tre selskaber ifølge Anders Højlund få gavn af den større volumen. Især i forhold til logistik og rejsetider.

Skrevet af