Stor vækst i salget af sportsrejser

Flere og flere danskere vælger feriedestinationer, hvor der finder sportsbegivenheder sted. Det er meldingen fra det stigende antal rejsearrangører, der sælger pakkerejser, hvori der er inkluderet en billet til en stor sportsbegivenhed.
”Der er generelt kommet meget mere fokus på sport, og det tror jeg er en væsentlig årsag til, at vi ser det her marked vokse kraftigt,” siger Henrik Elmholdt, som er direktør i rejsebureauet Travel Sense, hvis speciale er pakkerejser til store europæiske sportsbegivenheder.
Sidste år solgte Travel Sense 5.500 sportsrejser, og Henrik Elmholdt forventer, at dette tal i år stiger til 6.000. Bl.a. Formel 1, A-VM i ishockey og spansk fodbold er de sportsgrene, som lokker danskerne til udlandet, siger Henrik Elmholdt.
Sportsrejserne er især blevet populære hos virksomheder, som vælger denne rejsetype som en anderledes måde at møde kunder og samarbejdspartnere på. Hvor fordelingen mellem private og virksomheder sidste år var 50/50, er det i år 75 pct. af sportsrejserne hos Travel Sense, der sælges til virksomheder.
(Børsen, 2/5)

Skrevet af