Opsluger sit eget specialbureau

”Vi har netop været samlet for at finde ny marketingsstrategi. Jysk Rejsebureau har altid gået stille med dørene ud fra den – måske misforståede – strategi om, at den der lever stille, lever godt. Men vi har brugt mange penge på at markedsføre vores to varemærker, Jysk Rejsebureau og Jysk Specialrejser” siger meddirektør i Jysk Rejsebureau, Birgitte Jacobsen (foto), til Take Off.



Mens Jysk Rejsebureau har 25 år på bagen i Århus, åbnede Jysk Specialrejser for 12 år siden med fokus på specialrejser til det lidt ældre pakkerejsepublikum.



”Men som årene er gået, er de to segmenter blevet mikset meget sammen. Unge som ældre rejser i dag meget på samme måde,” siger Birgitte Jacobsen.



De seks medarbejdere hos Jysk Specialrejser rykkes nu over i salgsafdelingen i Jysk Rejsebureau. De to bureauer beholder deres telefonnumre. ”Så vi skal fortsat være på tæerne for at finde den rigtige rejsekonsulent, når der kommer en opringning til Specialrejser,” siger Birgitte Jacobsen og tilføjer, at mens Jysk Rejsebureau før var kendt for nærmest kun at sælge flybilletter til unge, har bureauet i dag også dyrere og mere krævende produkter.



Jysk Specialrejser omsatte sidste år for 36 mio. kr., mens hele Jysk Rejsebureau omsatte for 220 mio. kr. I alt havde Jysk Rejsebureau i fjor 20.000 gæster, hvoraf de 4.000 rejste med Jysk Specialrejser.



”Og ja, mange i branchen taler om et dyk i salget. Men, helt ærlig, det kan vi ikke mærke. Sidste år havde vi et dyk i omsætningen på 2 %, men i første halvår af i år var vi 4 % over budgettet,” siger Birgitte Jacobsen.





HB


Skrevet af