Jens Aaløse: Jeg har prøvet lidt af hvert med chefer



Jens Aaløse har det godt som topchef Dansk Reklamefilm. I den anledning fortæller han om sig selv og sit karriere forløb til Kirsen Weiss i Karriere i Berlingske. Han kommer også ind på sin lange fortid i SAS.



Han savner ikke bureukratiet og de til tider langsomme forretningsgange i store SAS – selv om han understreger, at jobbet i Dansk reklame Film var et tilvalg, ikke et fravalg af SAS. En svær beslutning at træffe.



Om det siger han: ” SAS var høj intensitet, og når man har arbejdet for to modpoler som Jan Carlzon og Jørgen Lindegaard, så har man prøvet det meste, når det handler om ledelse.



Jeg befinder mig bedst, når det går opad bakke, men det er først bagefter, jeg har reflekteret over, hvor barske de sidste år i SAS var. Det var en ultimativ hård proces. Man slider på hinanden, når man kæmper for at overleve.



Jeg har mange gange hørt SAS folk sige: 14 mia. kr.- det kan vi da ikke spare. Vi har effektiviseret alt. Der er ikke mer at hente. Men, det var der jo.”



Jens Aaløse har i dag bevaret kontakten til rejsebranchen som bestyrelsesformand i Profil Rejser.


Skrevet af