Klar til ny dansk turistkampagne

”Det gælder om at give turister en årsag til at rejse – samtidig slår vi på danske områder som mode, mad, design. Og vi kommer med en stærk salgsindsats for bl.a. at få flere møder og konferencer – ikke kun til København, men også til, typisk, de andre universitetsbyer,” siger adm. direktør i Wonderful Copenhagen, Lars Bernhard Jørgensen, til Take Off.







WoCo skal bl.a. have flere sælgere, så turistorganisationen kan deltage i flere messer.







De ca. 150 samarbejdspartnere som i dag i Bella Center skal høre VisitDenmark og WoCos visioner og planer for det kommende år, tæller hoteller, transportfirma (fra busser til flyselskaber), museer, shopping osv.







”Der er megen konkurrence mellem f.eks. hovedstæder om at tiltrække fritidsrejsende eller erhvervsturister til møder, kongresser osv. Konkurrencen bliver stærkere for hvert år – det samme gør forskellen på, hvor meget bl.a. turistorganisationernes bagland støtter,” siger Lars Bernhard Jørgensen.



Ét område, hvor det ville hjælpe når København byder på en kongres, ville være at tilbyde kongresdeltagerne gratis offentlig transport. Men her er Movia, der står for bustransporten i hovedstaden, DSB og Metroen hverken til at hugge eller stikke i.







Turismeerhvervet bliver på Kick off-dagen i dag også præsenteret for bl.a. to nye projekter, der skal markedsføre hovedstaden i 2008.: City break-projektet ”Det gode liv” samt nærmarkedsprojektet ”København kalder.”



”Det gode liv” er rettet mod den typiske storbygæst og er en traditionel markedsføringskampagne i de skandinaviske storbyer og internationale markeder; omvendt er ”København Kalder” en profilering af hovedstaden på de nære markeder i Danmark og Sydsverige. Her slås bl.a. på, at København er en storby, det er værd at vende tilbage til.







HB


Skrevet af