Hotelgiganten indgår aftale med amerikanske Sonder, der har over 175 boutique- og lejligheds-hoteller i Nordamerika og Europa. De skal markedsføres som ”Sonder by Marriott Bonvoy.”
Langtidsaftalen mellem Marriott International og Sonder tilføjer mere end 10.500 værelser til Marriotts portefølje. Marriott, der netop har åbnet koncernens hotel nummer 9.000, runder snart 1,7 millioner hotelværelser og suiter.
De 10.500 værelser fra Sonder betyder i år yderligere 9.000 værelser i Marriotts udbud, de resterende 1.500 følger de kommende år efterhånden som planlagte nye Sonder-hoteller åbner. Sonder udbyder en blanding af boutique- og lejlighedshoteller. Sonder skal markedsføres under varemærket ”Sonder by Marriott Bonvoy” (Bonvoy er Marriotts loyalitets program med foreløbig over 210 millioner medlemmer på verdensplan), oplyser Marriott i en pressemeddelelse.
Med de 9.000 værelser i første omgang fra Sonder-hotellerne, vokser Marriotts antal hotelværelser og suiter i år med op til 6,5 procent, svarende til en stigning på omkring 110.000 nye værelser i år fordelt på Marriott-koncernens mere end 30 overnatnings-varemærker.
Som led i aftalen modtager Marriott en afgift fra Sonder pr. booket hotelværelse via ”Sonder by Marriott Bonvoy.”
Giver flere hoteller med mulighed for længere ophold
De over 175 Sonder-hoteller fordeler sig mellem 40 byer (nogle har ét Sonder-hotel, andre flere) i 10 lande på tre kontinenter. Foruden Nordamerika (USA, Canada samt Mexico) og Europa har Sander også tre hoteller i Dubai.
London er Sonders største marked i antal hoteller, dem er der 15 af i den britiske hovedstad. I Europa har Sander også hoteller i Amsterdam, Barcelona, sydfranske Cannes, Dublin, Edinburgh, Firenze, Glasgow, Madrid, Milano, Nice, Paris, Rom, Rotterdam og Venedig.
I pressemeddelelsen siger Tim Grisius, Marriot-koncernens direktør for M&A (Sammenlægninger og Opkøb), Business Development og fast ejendom: ”Marriott arbejder ud for princippet om at tilbyde det rigtige produkt til den rette pris. Med Sonder by Marriott Bonvoy vil vi kunne tilbyde mere til kunder der er i markedet for hotellejligheder til blandt andet længere ophold.”
Sonder blev grundlagt i 2014 og appellerer ikke mindst til unge og yngre rejsende med behov for længere hotelophold, oplyses det.
Relaterede artikler:
Marriott åbner hotel nummer 9.000
Hilton opkøber endnu en kæde af luksushoteller
Dansk boutiquehotelkæde får nyt europæisk hotel

STANDBY.DK Nyt om rejser


