Rejsebureauer fortsat vigtige for SAS

”Ved at ændre dele af strukturen i SAS Danmarks salgsafdeling styrkes vore kompetencer i en rejsebranche under omstilling. Markedet udvikler sig, erhvervsrejsebureauerne sælger også leisure, lesiurebureauerne sælger også erhvervsrejser osv.,” siger SAS Danmarks salgs- og marketingsdirektør, Lars Bording (foto), til Take Off.



Udtalelsen kommer efter SAS Danmark i går meddelte, at senest 1. september tiltræder den nuværende adm. direktør for Rejsefeber.dk, Thomas Elsgaard, som direktør for SAS’ agent- og gruppesalg. (se artiklen på Take Offs hjemmeside i går)



”Rejsebureauer og rejsebureauagenter har brug for samspil med SAS-medarbejdere, som kender hele distributionen. Derfor samler vi dette område under én ansvarlig, Thomas Elsgaard. Vi laver den nye jobfunktion efter at have talt og lyttet til vore kunder. De har også understreget, hvor vigtigt bredere kompetencer er i SAS’ salgsafdeling,” sige Lars Bording og tilføjer:



”Selv om mange virksomheder booker via nettet, er rejsebureauerne stadig en meget vigtig del af SAS’ salgsstrategi. Kunderne har brug for det varierede udbud, kun rejsebureauerne kan tilbyde med f.eks. at pakke hele rejser med fly, hotel, udlejningsbil osv.”



Mens Thomas Elsgaard bliver ansvarlig for det team af Key Account Managers som arbejder med danske rejsebureauer og turoperatører, er Niels Henrik Hansen stadig chef for SAS Danmarks direkte salg til virksomhedskunder og refererer direkte til Lars Bording.



Elsgaards nyoprettede stillingen dækker dele af det område, Michael Binzer havde som leisuredirektør, og dele af Bo Nylandsted Larsens ansvarsområde som salgschef for rejsebureauer og gruppesalg.

Michael Binzer stoppede i sidste måned hos SAS Danmark for at blive koncerndirektør for Air Greenland – men Bo Nylandsted Larsen i foråret blev projektchef for Cruise Baltic og International Marketing Øresund.



I forbindelse med ommøbleringen af SAS’ salgs- og marketingsafdeling, er der oprettet nye

støttefunktioner.

I alt tæller salgs- og marketingsafdelingen i SAS Danmark 340 medarbejdere – udover salg og marketing bl.a. medarbejdere som administrerer Eurobonus, de ansatte på call centre, rejsecentre, hotline-service, SAS’ ”ombudsmandsteam.” osv.



HB

Skrevet af