”Antallet af danske overnatninger stiger – mens der i 1990 var 900.000 registrerede danske overnatninger i Tyskland, var tallet sidste år 2,6 mio. – hidtil i år er tallet steget ni procent,” siger Bernd Hässler nordisk chef for Tysk Turist Information med hovedkontor i København og tilføjer:
”Tyskland er den destination, flest danskere overnatter i – herefter følger Sverige, Frankrig og Spanien”.
Ifølge Bernd Hässler er hver fjerde danske overnatning i udlandet i Tyskland.
Og med den nye kampagne med TV-reklamer vil Tysk Turist Information få flere danskere til at besøge det store naboland, hvor Danmark er på Top 10 over de lande, der har flest overnatninger i Tyskland – hvad enten det er på ferie eller forretningsrejser.
Sammen med regionerne Brandenburg (Berlin), Dresden, Hamburg og Mecklenburg-Vorpommern samt de tyske jernbaner, DB, i samarbejde med danske DSB, og det nye 125 butikker store shopping outlet, McArthurGlen, i nordtyske Neumünster mellem Hamborg og Kiel, kommer reklamerne fra næste uge på de to TV-stationer.
Reklamerne er på blot 10 sekunder – og speakes af en af de mest populære tyskere i Danmark, den tidligere træner af det danske landshold, Sepp Piontek.
”Kampagnen henvender sig til +40 segmentet og skal inspirere til at besøge vores danske hjemmeside, Germany.Travel, og her finde inspiration til byferier, shopping og – aktuelt de kommende måneder – julemarkeder. Bliver kampagnen, som vi har brugt under en mio. kr. på, en succes, gentager vi den næste år,” siger Bernd Hässler.