JetTime havde disponeret over Karup-flyet til vinter

2019/08/defaultmain.jpgINDENRIGS: Norwegians kontrakt gjaldt kun sommerfartplanen mellem Karup og København, og i JetTime synes man også er mindre fly passer langt bedre på ruten. – Aflysninger til Egypten har drillet mere.

JetTimes verden bryder ikke sammen, fordi selskabet til vinter ikke skal flyve for Norwegian på indenrigsruten til Karup. Sidste år overtog det norske selskab selv vinterflyvningen, men også med en Boeing 737, som ikke er den ideelle størrelse. Nu er der skrevet en tre årig kontrakt med DAT, som sætter et tidligere Sterling ATR-fly ind.

”Fra oktober har vi 15 Boeing 737 i drift med opgaver til dem alle. Vi havde også disponeret, da DAT kom ind i billedet. Den løsning, der nu er truffet, er den helt rigtige for Karup,” siger salgsdirektør i JetTime, John Uggerhøj til standby.dk.

”Har det slet ikke påvirket jer, at stribevis af flyvninger til Egypten er aflyst?”

”Jo, selvfølgelig har det da det. Den situation havde vi gerne været foruden og håber meget, at situationen snart bliver politisk stabil, så bureauerne igen kan sende deres gæster på vinterferie til landet. Det lyder så let bare at omdirigere til De Kanariske Øer. Men her mangler hotelplads, og det er hårdt for vore kunder, turoperatørerne.

Vi er så småt ved at få puslespillet til at gå op, fordi vi har så mange forskelige opgaver spredt over hele ugen. Men synd at sige, det har været nemt.”

”Ud over de 15 venter nye børn i familien.”

”Ja midt i oktober kommer den første af de spritnye ATR-600 fly, som skal flyve regionale ruter for SAS, og allerede sidst på måneden følger nr. to. Den premiere glæder vi os til, og vi er velforberedte,” slutter John Uggerhøj.