Når mødet bliver aflyst, eller sygdom medfører ændringer i rejseplanerne, brænder mange erhvervsvirksomheder inde med ubrugte flybilletter, som aldrig bliver refunderet.
Enten fordi virksomhederne ikke er klar over, hvornår de har mulighed for at få refunderet billetter, skatter eller lufthavnsafgifter – eller fordi virksomhederne opgiver på forhånd på grund af det administrative besvær og flyselskabernes ofte uigennemskuelige refunderingssystemer.
Det betyder ofte, at de betalte og ubrugte flybilletter går i glemmebogen sammen med muligheden for refundering.
Opgørelser fra BCD Travel viser, at der hver måned er flybilletter – svarende til syv procent af alle udstedte elektroniske billetter – hvorpå der kan opnås en eller anden form for refusion af enten ikke-anvendte flybilletter, skatter på ubenyttede billetter samt lufthavnsafgifter.
Administrerende direktør Thomas Lundberg fra BCD Travel oplyser, at de hvert år udbetaler et større millionbeløb til de af deres kunder, der har tegnet en Trip-Source Ticket Tracker service – og beløbene, kunderne får refunderet, svinger fra 300 til 10.000 kr.
Tagget med: BCD Travel

STANDBY.DK Nyt om rejser

