Rabat til strandede skiturister

Forbrugerrådet fastslår, at en del af de ca. 10.000 skiturister, der i weekendens løb strandede i Hirtshals og Frederikshavn pga. snestormen, har krav på et nedslag i prisen. Det er de danskere, som har betalt for en pakkerejse, dvs. at Stena Line og Color Line både sørger for overfart og hytte, der har ret til rabatten ifølge trafikpolitisk medarbejder ved Forbrugerrådet, Claus Jørgensen. Hos Color Line har man tænkt dig at refundere rejsen forholdsmæssigt ud fra, hvor meget kunderne er blevet forsinkede. Stena Line derimod har ikke i sinde at tilbagebetale penge for de tabte dage i skihytten. I søndags tilbød selskabet dog sine kunder en billet over Storebæltsbroen samt en færgebillet mellem Helsingør og Helsingborg.
Både alle strandede skiturister hos Color Line og Stena Line skulle nu være kommet med færgerne nordpå.
(Jyllands-Posten, 15/2)

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.