Incomingbureau vil ekspandere

Incoming- og konferencebureauet NHG fortsætter med at vokse. For et år siden var der 16 ansatte – nu er der 25, og en omsætning som i år bliver 175-200 mio. kroner. Senest har NHG åbnet en afdeling som skal prøve at få noget af markedet for ekspedering af de mange krydstogtskibe i København. På dette område er et andet incomingbureau, DMC, klart størst med cirka 75% af alle anløb. Og det er bl.a. DMC, som HNG vil prøve at bide skeer med.



”Det er helt sikkert bl.a. DMC, vi går efter. Der er meget få aktører på dette marked, og det skulle være mærkeligt, hvis vi ikke kan få en bid af kagen. Med al respekt er det en rimelig banal ydelse at hente passagerer ved et krydstogtskib, køre dem til Tivoli, til lufthavnen og så tilbage til skibet. Vi har meldt os ind i Krydstogtnetværket, men regner først med at rykke på dette område i 2006,” siger den ene af NHG’s to ejere, adm. direktør Bo Ilskjær (billedet) til Take Off Weekly.



I øvrigt er NHG fra sine nye lokaler i Brøndby gået i samarbejde med Vejle Rejser. Foreløbig er en medarbejder fra erhvervsrejsebureauet placeret hos NHG for at udstede bl.a. fly- og togbilletter.



”Vejle Rejser passer godt til os. Ved at have en medarbejder fra Vejle Rejser hos os kan vi også klare dette område; det er en udvidelse af begge parters produkt, for vi kan også levere tjenester til Vejle Rejsers kunder,” siger Bo Ilskjær.



”Vi har stadig flere forespørgsler, om vi f.eks. kan flybilletter – derfor samarbejdet med Vejle Rejser; bureauet ligger godt til os, vi har samme service og humor. Hvis vi havde samarbejde med et af de store bureauer, var vi bare en kunde – her er vi jævnbyrdige,” siger Bo Ilskjær og tilføjer, at han gerne ser samarbejdet med Vejle Rejser udviklet – f.eks. at NHG kunne være kontor for bureauet på Sjælland.



Bo Ilskjær beskriver NHG som ”markedsdominerende” på det danske kongres- og konferencemarked. Blandt bureauets 40 arrangementer næste år er kongresser med fra 6.000 til 18.000 deltagere. Men NHG arrangerer også kongresser og konferencer i udlandet – derfor er filialkontorer i udlandet en mulighed.



NHG har, som det er fremgået af Take Offs People-sider, fået Jette Schøitt som ny kongreschef. Hun begyndte i juni, hvor hun kom fra en stilling som salgschef i First Hotels.

Skrevet af