Et af Accors nyeste hoteller er Oriental Express King Power Mahanakhon i Bangkok. Foto: Accor.

Accor Hotels bliver stærkere på livsstilssegmentet

2018 blev rekordår for den store franske hotelgruppe Accor – ikke mindst med overtagelsen af 14 nye varemærker. Sidste år fik Accor 100.000 nye hotelværelser verden over.

Væksten hos Accor sidste år kom blandt andet gennem organisk vækst som nyerhvervelser. Ved udgangen af 2018 havde Accor en rekordportefølje på næsten 4.800 hoteller og 704.000 værelser i over 100 lande.

Og det stopper ikke her – på vej er 1.118 hoteller med i alt 198.000 værelser, oplyser Accor i en pressemeddelelse.

Livsstilssegmentet er en af de sektorer, som vokser hurtigst inden for rejsebranchen. For Accor betyder dette store vækstmuligheder, og hoteloperatøren har derfor forskellige livsstilskoncepter rundt om i verden.

Accor tilbyder i dag 11 varemærker inden for livsstilssegmentet – fra økonomi til luksus. Varemærkerne på dette område omfatter Delano, SLS, SO/, Mondrian, 25Hours (der er på vej til København, se link til artiklen i bunden, red), Hyde, Mama Shelter og JO&JOE – samt de nyeste brands: Tribe og The House of Originals.

”Nutidens rejsende har et hoteludbud kendetegnet ved unikke varemærker. Hvert hotel skal have sit eget præg og samtidig tilbyde de vigtigste ting, for at gæsterne skal kunne arbejde, omgås socialt og få nye oplevelser. Hotelkunst, design, lokalproducerede smage og den seneste teknologi er blot nogle af de krav, som vores gæster stiller,” siger Jan Birkelund, ansvarlig for salg og distribution for Accor i Norden, og tilføjer:

”Derfor tror vi på et bredt udbud af hotelvaremærker, som passer til flere forskellige behov.”

Rekordåbning af nye hoteller
Aldrig før i Accors historie har hoteloperatøren åbnet så mange hoteller som i 2018. En stor del af væksten fandt sted inden for livsstilssegmentet.

Et af de nye hotelvaremærker hos Accor er Tribe. Der er indtil videre kun et Tribe-hotel i Perth i Australien, men yderligere ti lanceringer er planlagt i løbet af 2022 i Europa, Asien og Stillehavsområdet med over 1.700 værelser.

Foruden et bredt udbud af overnatningsmuligheder tilbyder Accor også nye måder at leve, arbejde og tage del i kulinariske oplevelser, natteliv og wellness på. Alt er samlet i kædens loyalitetsprogram, oplyser Accor.

Relaterede artikler:

Boutiquehotel-kæde på vej til København

Gør nu ikke hoteldrift til en videnskab

Travelport hyggede med rejsebranchen