Danmarks Rejsebureau Forening opfordrer igen sine medlemmer til at sikre, at de har en såkaldt influenceraftale på skrift, inden et samarbejde påbegyndes. Arkivfoto: Henrik Baumgarten.

Advarer rejsebureauer: Husk aftale med influencers

Mange influencere har den opfattelse: ”jeg skal have alt gratis, for jeg er verdens midtpunkt,” siger rejsebureauforeningens direktør – men det er vigtigt med en aftale, ellers kan det give store bøder.

Stramningen af markedsføringsloven kan koste virksomheder dyrt, for eksempel en procentdel af deres omsætning, hvis de overtræder regler i et samarbejde med en influencer.

Danmarks Rejsebureau Forening advarer igen sine medlemmer om at være sikker på, at de har en...

Få hurtig adgang til artiklen

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

DKK 95

1 måned

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

 

DKK 285

3 måneder

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

DKK 995

12 måneder

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

Allerede abonnent?