Aktiv Danmark styrker medlemsaktiviteter

For at styrke en fremadrettet strategi med øget foreningsarbejde rationaliseret drift og intensiveret markedsføring har bestyrelsen opsagt sekretariatsaftalen med VisitDenmark og gennemgået de seneste års resultater og sammenlagt opnået betydelige driftsmæssige besparelser, som betyder at Foreningen fra 2013, med det nuværende budget, vil kunne tilføre markedsføringsindsatsen 250.000 kroner årligt i forhold til 2011.

 

Aktiv Danmark ønsker fortsat et positivt og konstruktivt samarbejde med VisitDenmark og deltage i VisitDenmarks kampagner på de primære markeder, der tilgodeser foreningens temaer og aktørers ønsker, ligesom foreningen ønsker at have et godt samarbejde med øvrige aktører indenfor dansk turisme.

 

Med udflytningen fra VisitDenmarks kontor og med henblik på en mere målrettet salgsindsats og projektudvikling  kan Aktiv Danmark pr. 1/1 2012 kan præsentere Marianne Bjørn som ny salgs&projektleder i foreningen. Hun kommer fra en stilling som souschef i VisitHerning, hvor hun var leder af afdelingen for ferieturisme fra 2003-2008. Bestyrelsen ser frem til en betydelig styrkelse af foreningen, der som den eneste organisation i Danmark, direkte markedsfører Aktiv Ferie.

Skrevet af Flemming Juul