Amerikansk hotelkæde runder nordisk millionsalg

Kimpton-hotellerne holdt onsdag reception for sine store danske kunder, fra venstre John Migliorini, account manager for Kimpton hos Atlantic Link, Josephine Piplits, Director, Supplier Management, hos CWT, Karin Gert Nielsen, direktør for Atlantic Link, samt Christian Sunn, Implementation Manager Meetings & Events hos American Express Business Travel.

Kimpton-hotellerne holdt onsdag reception for sine store danske kunder, fra venstre John Migliorini, account manager for Kimpton hos Atlantic Link, Josephine Piplits, Director, Supplier Management, hos CWT, Karin Gert Nielsen, direktør for Atlantic Link, samt Christian Sunn, Implementation Manager Meetings & Events hos American Express Business Travel.

HOTELLER: Kimpton Hotels, der tilskrives ”opfindelsen” af boutique-hotellet, får stadig flere nordiske gæster – i år runder bookinger fra Norden for første gang en million dollars.

Den amerikanske hotelkæde med foreløbig 60 hoteller i primært USA har få nordiske gæster – men tallet stiger. I går havde Kimptons nordiske repræsentant, Atlantic Link, inviteret Kimptons store danske kunder til julesammenkomst.

Receptionen var henlagt til Axel Hotel Guldsmeden, noget af det tætteste Danmark kommer på et Kimpton-hotel. Her sagde Karin Gert Nielsen, direktør i Atlantic Link, til standby.dk:
”Kimptons bookinger fra Norden vokser – vi er et lille marked, men i år har Kimpton for første gang haft bookinger på over en million dollars fra Norden.”

Siden den amerikanske kæde blev repræsenteret af nordisk agent, Atlantic Link, er antallet af nordiske hotelgæster steget markant.

Gæster uden for USA udgør 12 pct. af Kimptons gæster – af disse kommer et par procent fra Norden.

Kimpton har over 8.000 hotelværelser, ingen har over 500 værelser – et typisk Kimpton-hotel har 200-250 værelser og 3-4 stjerner.

Avisen USA Today lavede i 2007 liste over de 25 største ændringer i rejsebranchen de seneste 25 år. Her hed det bl.a., at da Bill Kimpton i 1983 åbnede sit andet hotel i San Francisco skabte han ”boutique-hotellet” med personlig service og individuelle værelser.

Kimpton gør meget ud af at være anderledes. Niveauet er upåklageligt – og gæsterne kan via nettet bl.a. bestille favoritdrikkevarer, få en bestemt dyne eller hovedpude. Og er man trist over at bo alene, tilbyder nogle Kimpton-hoteller selskab af en guldfisk.