I 2008 kommer der 100.000 japanske turister til Danmark – primært København. Det er 10.000 flere end i 2007, siger direktør for Scandinavian Tourist Board (STB) i Japan, Søren Leerskov.
Han bygger sin prognose på flere forhold. STB investerer 3 mio. kr. ekstra i markedsføringen over for individuelt rejsende japanske turister i 2008. Desuden er japanernes interesse for Danmark og Skandinavien som feriemål stigende. De fem største japanske rejsebureauer havde i sommer en fremgang på 27 % i antal ferierende til Skandinavien.
De japanske rejsearrangørers interesse for Skandinavien vokser også, da deres indtjening her er større end i det øvrige Europa.
Japanerne er attraktive turister – med et døgnforbrug på 2.600 kr. – det højeste blandt turister i Danmark. Scandinavian Tourist Board samarbejder med danske hoteller, turoperatører og en række andre aktører inden for turismen om markedsføringen af Danmark i Japan.
Scandinavian Tourist Boards markedsfører Danmark, Norge og Sverige som turistlande i Asien. VisitDenmark står sammen med sine svenske og norske modsvarigheder bag Scandinavian Tourist Board.
Tagget med: Danske Hoteller Tourist Board VisitDenmark