BCD Travel afholder messe

I weekenden afholdt BCD Travel årets leverandørdag på Hilton Copenhagen Airport, hvor 50 leverandører, flyselskaber, hotelkæder, biludlejning og kreditkortselskaber var på plads for at fortælle BCDs ansatte nyt fra deres områder. 
BCD Travel er Danmarks største erhvervsrejsebureau og har en omsætning på 1,3 milliarder kr.

Erhvervsrejsebureauer som BCD booker mange pladser på flyselskabernes business class – navnlig på langruterne. For flyselskaberne gælder det om at sælge business class – de udgør 15-20 pct. af sæderne på langruterne men giver op mod halvdelen af omsætningen.
”Vi kæmper med andre flyselskaber om passagererne, men har man de rigtige priser og de rigtige destinationer, så kommer kunderne,” sagde Bill Müller på amerikanske Delta Air Lines’ stand på Hilton.

”Navnlig to ting er vigtige for at holde på business passagerer og få flere: synlighed og netværk,” fortalte country manager i Danmark for Austrian Airlines, Morten Balk, på BCD-dagen.
”Synlighed kan man bl.a. få med et kæmpe annoncebudget. Det har vi ikke – derfor bruger vi vores på mere niche­prægede områder og medier, vores kunder bruger. Vi deltager bl.a. i en paraplyorganisation med mange danske firmaer med rejser til Fjernøsten og Østeuropa. Det er selvfølgelig også et plus for os at være inkluderet i de over 1.400 aftaler, SAS har med danske virksomheder,” sagde Morten Balk.

Et af de andre deltagende flyselskaber på messen var Emirates fra Dubai. Selskabet havde egentlig sat dato på en rute fra København til Dubai i oktober sidste år, men udskød på grund af manglende ledig flykapacitet – eller som tak for sidst på grund af Muhammed-sagen, vil nogen mene. At SAS i denne måned åbner vinterrute fra København til Dubai, betyder intet for Emirates planer om at føje København til sit netværk.

”Når Emirates en gang har sagt, at man vil åbne på København, kan man stole på det. Det blev ikke sidste år, men jeg vil næsten garantere, at det sker inden for to år. Emirates kan jo se, at man får mange passagerer fra Danmark. Sidste år fordoblede danske rejsebureauer antallet af bookinger på Emirates’ business class. Danskerne skal navnlig til destinationer i Mellemøsten, men også til Indien, Australien og Sydafrika,” siger Göran Hansson, generalagent for Emirates i Norden.

(Berlingske Tidende, d. 1. oktober, 2007)

Skrevet af