BA dropper maden i Europa

Det sker uden, at man har varslet de rejsende og rejsebureauerne, som har købt/solgt billetter i den tro, at der blev serveret en gratis bolle. Beslutningen gælder alle rejser på økonomiklasse, der er under to en halv times varighed. Man har dog foreløbig beholdt den frie bar.

 

”Det ville have betydet et veritabelt oprør, hvis man også fratog passagererne de gratis drinks”, siger en talsmand fra BA, der ønsker at være anonym.

 

Rejsende på business class vil ikke kunne mærke større forskel. Dog vil man udskifte den anden servering på langdistance-flyvninger med en galley-buffet. Det vil sige at man ikke mere vil få serveret morgenmad på

rejser mod øst og eftermiddags-the, når man drager mod vest. Der bliver udelukkende tale om selvbetjening. Ifølge BA spises kun to ud af tre af disse måltider.

 

Selskabet håber at det årligt vil betyde besparelser på 22 mio. pund. Men som det udtrykkes af Simon Evans, formand for forbrugerorganisationen Air Transport Users Council:

 

”Forskellen mellem BA og lavprisselskaberne bliver mindre og mindre, og flere og flere rejsende vil nu spørge sig selv om det virkelig er den ekstra pris værd, at flyve med BA”.

 

British Airways tabte sidste år 401 mio. GBP, og topchefen Willie Walsh siger ligeud at der er tale om en overlevelseskamp.

 

Sun-Air, der flyver for British Airways, har fortsat gratis mad og drikke til alle passagerer hele døgnet.

Skrevet af Klaus Givskov

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.