Fri os for Tordenskjolds soldater

Berlingske Business Travel bringer i dag, mandag, svar fra danske travel managers om, hvad der kunne få dem til at skifte erhvervsrejsebureau. Det skal bl.a. være et bureau, der er leveringsdygtig i andet end en sludder for en sladder – og som fx kan være sparringspartnere.



Grundfos er netop gået fra BCD Travel til American Express. Grundfos’ travel manager Nomi Kustosz Schottert siger bl.a. til Berlingske:



”Det er vigtigt med et rejsebureau som tænker globalt, fremadrettet og gerne har samme værdisæt som os. Bureauet skal have veluddannede medarbejdere, være orienteret om udviklingen i markedet og med på beatet.”



Hos Haldor Topsøe lyder meldingen fra Lars Engmose, Manager, Travel & Travel Security: ”Vi skal snart kigge på mulig ny samarbejdspartner. Vi prioriterer et rejsebureau som skaber værdi for vore rejsende – men uden brugtvognssælger-mentaliteten om, at alt kan lade sig gøre; bureauet skal være bevidst om egne styrker og svagheder.”



”Men, fortsætter Lars Engmose, det karakteriserer til dels bureauerne, at det bliver sværere med personlige relationer. Nogle medarbejdere nærmest cykler rundt mellem de store erhvervsrejsebureauer. Det er lidt Tordenskjolds soldater over det, de spiller førsteviolinen i ét bureau, så i andet.”



Lederen af Coloplasts rejseafdeling, travel manager Nya Wiboltt Nielsen, er ved at skifte erhvervsrejsebureau fra CWT til BCD.



”Det er godt med luftforandring, at nye øjne ser på vores rejser. Når vi sætter krav til et rejsebureau, forventer vi sparring, hvordan politiske forhold indarbejdes, herunder CO2-forurening ved rejser, IT-løsninger og at vi følger den udstukne rejsepolitik,” siger Nya Wiboltt Nielsen.







HB


Skrevet af