Denne udvikling vil gøre det muligt for bureauer, der tilbyder erhvervsrejser, at se og booke flyrejser fra easyJet side om side med andre udbydere og dermed gøre det nemmere at sammenligne i deres foretrukne GDS-miljø.
Dette er første gang et større europæisk lavprisflyselskab stiller sig til rådighed for GDS-udbydere. easyJet sigter på at udbygge sin markedsandel af erhvervsrejsende, som ligger omkring 20%, gennem et styret rejsesegment, som hovedsageligt bookes af rejsebureauer via GDS’erne.
Distribution via Amadeus og Galileo henvender sig specielt til rejsebureauer, der har specialiseret sig i forretningsrejser, og easyJet vil indføre et point-of-sale-gebyr efter samme princip som alle salg, der ikke foretages via internettet, men via telefon eller lufthavnssalg.
For at gøre aftalen mulig har Amadeus og Galileo leveret ny teknologi, der forbinder de enkelte GDS’er til easyJets materiale, og dermed gør det muligt at foretage bookinger hos flyselskabet i den daglige arbejdsgang og den sædvanlige kanal.
Amadeus gennemfører pilotprojekter i Tyskland, Frankrig, Spanien og Storbritannien, som vil være afsluttet i november. Så snart pilotprojekterne er afsluttet, vil Amadeus gøre easyJets flyrejser tilgængelige for alle relevante bureauer over hele verden. easyJets flyrejser vil også være tilgængelige via Galileo i Storbritannien ved udgangen af dette år og i resten af Europa i det nye år.