HOTELLER: BC Hospitality Group, der bl.a. omfatter Bella Center og tre store københavnske hoteller, fik sidste år rekordbesøgstal med knap 1,4 mio. gæster. Næsten halvdelen af gæsterne boede på koncernens hoteller.
2016 blev et godt år for BC Hospitality Group, der ejer og driver hotellerne, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Crowne Plaza og Copenhagen Marriott Hotel, samt konference- og koncertsteder som Forum. Koncernens hoteller og kongrescentre havde et samlet besøgstal på 1.380.052 gæster i 2016, viser ny analyse.
”Vi er stolte af de flotte besøgstal. Volumen er ikke alt, men det er et rigtigt godt udgangspunkt for at drive en fornuftig forretning. Det er ingen hemmelighed, at vi vil udvide med flere faciliteter, hvor vi yderligere kan udnytte vores erfaring med at drive en hospitality-virksomhed,” siger BCHG’s koncernchef, Allan L. Agerholm, og tilføjer: ”Målet for i år er minimum at runde 1,5 mio. besøgende og gæster.”
Allan Agerholm siger til standby.dk, at BC Hospitality Group sidste år omsatte for over 1,1 milliarder kr.
Selv om så mange gæster er glædeligt, rummer det også udfordringer: ”På trods af et rigtigt godt samarbejde mellem branchen, det offentlige og Wonderful Copenhagen, er København presset som værtsby for internationale kongresser, især af andre europæiske storbyer, som investerer massivt i ny kapacitet og tiltrækning af kongresser. Det er derfor tvingende nødvendigt at København og vi også investerer og ekspanderer, hvis vi skal bibeholde de flotte kongres besøgstal, som samlet genererer en milliardomsætning i hovedstadsregionen,” siger Allan Agerholm, der også er formand for bestyrelsen i VisitDenmark.
BC Hospitality Groups gæster sidste år fordelte sig med ca. 600.000 hotelgæster, 320.000 møde- og kongresgæster, 300.000 messe- og koncertgæster, og 160.000 udstillings- og eventgæster.