HOTELLER: Best Western Hotels & Resorts er ved at rulle en ny, global hjemmeside ud, hvor hotelgæster i Skandinavien bliver blandt de første til at opleve det nye indhold.
Hotelkæden Best Western har investeret i en ny digital platform, der med udgangspunkt i Big Data udnytter den viden, kæden har om sine gæster og brugere bag skærmen.
Norden er valgt som første fase for aktiveringen af det nye tiltag. Fordi, lyder det fra Best Western, vi her i Norden er så langt fremme digitalt.
Ud over at være mobile first, handler satsningen fra Best Western om at sætte gæsternes behov i centrum. Derfor varierer indhold og funktionalitet fra land til land ud fra den viden og de analyser, Best Western har om data og brugernes købsadfærd og præferencer. For eksempel går amerikanere meget op i store sengestørrelser, mens europæere er mere interesserede i niveauet på værelset.
Ved at analysere lokale markeder, globale trends og den digitale udvikling i den internationale turistbranche har Best Western udviklet den nye digitale platform.
”Eftersom vi er en af verdens største hotelkæder, er det vigtigt, at vi kan nå ud med tilbud og information, der er specifikke for vores lokale markeder,” siger Per Telander, chef for web strategi hos Best Western og skandinavisk projektleder for den nye platform.
Fokus på mobil og tablet
En forenkling af bookingprocessen er en del af den nye side. Mange Best Western-gæster booker ofte via mobilen. Derfor er siden designet med fokus på mobil og tablet. Som en yderligere hjælp i bookingen får ratings fra TripAdvisor mere plads og fremhæves for at gøre det nemmere for den besøgende at vælge hotel.
Best Western Hotels & Resorts består af 4.100 hoteller fordelt på ti varemærker i over 100 lande verden over. Alene i Skandinavien har kæden 130 medlemshoteller.
Relaterede artikler:
Best Western-direktør i spidsen for dansk hotel