Bird-strike forsinker 182 ferierejsende

oy-jrz-danish-air-transport-dat-airbus-a320-233_PlanespottersNet_688787182 gæster hos Århus Charter måtte vente mere end et døgn på at komme hjem fra græske Zakynthos, da deres fly fra Danish Air Transport lørdag aften fik en fugl i motoren, skriver nordjyske.dk.

”Vi beklager meget. Flyet kunne godt have fløjet videre. Men der er en række procedurer, der går i gang, når en fugl rammer motoren. Flyet må ikke flyve, før motoren er blevet tjekket”, siger Henrik G. Jensen, bureauchef i Århus Charter, som er rejsearrangør for de strandede gæster.

Selskabets reservefly var taget i brug til andet formål, men der blev fundet et andet fly til de strandede gæster, som blev fløjet hjem mandag eftermiddag.

Århus Charter fortæller, at man løbende har informeret gæsterne per sms og ved opslag på hoteller, men har ikke fortalt hvad der var galt med flyet.

Gæster til den græske ø fra Aalborg, er også ramt af et døgns forsinkelse, men bliver kompenseret økonomisk.

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.