Boom i MICE giver eksdirektør nyt job

Thomas Lundberg (foto) stoppede for halvt år siden som nordisk direktør for Danmarks næststørste erhvervsrejsebureau, BCD Travel. ”Det er et klassisk tilfælde, hvor direktøren er uenig med bestyrelsen; det bliver det nærmeste, vi kommer årsagen,” sagde han dengang til takeoff.dk

 

Men nu er han på banen igen. ”Vi har ansat Thomas til et spændende tre-måneders projekt. Thomas skal arbejde med udviklingen af vores Meetings & Events-aktivitet, sammen med chefen for afdelingen, Dorit Andersen,” siger adm. direktør for Carlson Wagonlit Travel i Danmark, Sophie Hulgard, til takeoff.dk og tilføjer:

”Projektet skal grundigt undersøge markedets behov, i Danmark og i hele Norden, så vi kan blive meget større på området. Samtidig er det skønt at få Thomas tilbage i huset – han er jo gammel CWT’er.”

 

Thomas Lundberg skiftede i 2004 fra CWT til BCD, der dengang hed TQ3. Han startede sin karriere i daværende DFDS Rejsebureau. Fra skranke- og telefonsalg endte han som vicechef. Thomas Lundberg, der bl.a. har en MBA-uddannelse, kom i 1997 til CWT, først som ansvarlig for salget i Danmark, et par år senere også for marketing.

 

Om baggrunden for Meetings, Incentives, Conferences & Events/Exhibitions-projektet hos CWT, siger Sophie Hulgard:

”MICE-området vokser meget, men markedet ændrer sig også. Vi vil bl.a. sætte fokus på, at vores kunder samler deres MICE-indkøb hos os på samme måder som de har deres rejseindkøb hos os. Samlede indkøb er fremtiden og sikrer store besparelser.”

”Vi har brug for at vide, hvad kunderne har af MICE-indkøb. Thomas skal være med til at afdække dette vigtige område – herunder, hvad kunderne ønsker. Vi skal forstå, hvordan vores virksomhedskunder i dag køber ind – det er et område som ikke alle firmaer har 100 pct. overblik over, bl.a. fordi MICE-indkøbene ikke sker centralt i virksomheden, men fra forskellige medarbejdere,” siger Sophie Hulgard.

 

MICE er også interessant for CWT, fordi det giver op mod 20 pct. af bureauets samlede indtjening.

 

Sophie Hulgard tilføjer, at CWT i salg af flybilletter er ca. 20 pct. over samme tid sidste år – men faldende billetpriser betydet, at tallet ikke er tilsvarende i indtjeningen.

 

Skrevet af Henrik Baumgarten