British Airways tvinges til at stoppe TV-reklame

British Airways Holidays lovede i TV-reklamer priser på ferier til Barbados som de engelske konkurrencemyndigheder ikke kunne finde – derfor må BA ikke mere vise reklamefilmen.

Det engelske svar på Forbrugerklagenævnet har forbudt BA’s turoperatør, British Airways Holidays, at vise en reklamefilm på TV. Baggrunden er, at Forbrugerklagenævnet ikke kunne finde nok af de priser, BA-selskabet reklamerede med i TV-annoncerne.

Forbrugerklagenævnet i England sagde i sin kendelse, at det utallige gange forgæves havde prøvet at finde de “fra-priser” på 549 pund for fly og hotel på Barbados, BA reklamerede med. Og nævnet var ikke overbevist om BA’s påstand om, at mindst ti procent af rejserne var til den annoncerede pris.

Nævnet pålagde også BA i fremtiden tydeligt at gøre opmærksom på, hvis der kun var et meget begrænset antal pladser til den oplyste pris.