Konference og bog om SAS

I bogen “SAS – når tiden er vigtigst!”, der udgives på Børsens Forlag i september, gennemgår ledelsesrådgiver Peter Horn og viceadm. direktør i SAS Danmark, Jens Wittrup Willumsen, alle aspekter i SAS’ turn around med fokus på SAS Airlines i perioden 2001-2005.

Ligesom de også giver et bud på luftfartens og specielt SAS’ fremtid. Det sker efter indgående interviews med de vigtigste nøglepersoner i og udenfor selskabet og efter gennemgang af et enormt kildemateriale.

På konferencen “SAS – når tiden er vigtigst!” 4. september på CBS, Dalgas Have, Frederiksberg, tages der afsæt i bogens titel. Koncerndirektør Jørgen Lindegaard, SAS Group, fortæller om SAS’ turn around og de nye horisonter, adm. direktør Claus Jensen, Fakta A/S, om Fornyelse frem for turn around, Faktas erfaringer, bestyrelsesformand Anders Knutsen, Danisco, CBS og LM Glasfiber Holding, om Turn arounds contra forudseenhed – et fremtidsrettet scenarium og Jens Wittrup Willumsen gennemfører en konklusion om virksomheders fokus på deres livscyklus.

Ordstyrer er Pia Fuglsang Bach, redaktør på Berlingske Nyhedsmagasin.

”Med udgangspunkt i SAS og selskabets historie kan vi konstatere, at turn arounds er en særdeles kostbar disciplin, selv om den i SAS tilfælde var nødvendig for at sikre selskabets overlevelse. Derfor har vi også fokus på selskaber som bl.a. Southwest Airlines, der siden 1971 har haft stabil vækst ved at operere ud fra livscyklus-modellen. SAS Airlines’ fremtid ligger efter vores opfattelse imidlertid et andet sted, og med et markedsunderlag på godt 150 mio. mennesker i Nordeuropa – et af verdens rigeste områder, er der gode muligheder for at skabe og fastholde den fornyelse, der skal til for at holde både SAS’ og selskabets økonomiske grundlag i luften,” siger forfatterne.

De mener endvidere at SAS’ primære muligheder ligger i at dække kundernes behov for transport i et tidsmæssigt perspektiv og ønsker til oplevelser.

Konferencen har et gebyr på 998 kroner, og indbefatter et eksemplar af bogen “SAS – når tiden er vigtigst!” og forfriskninger. Overskuddet fra konferencen går ligeligt til organisationerne Adopt A Female Business in South Africa og Red Barnet. Konferencen er arrangeret af Børsens Forlag i samarbejde med Peter Horn & Co.

Skrevet af