Kendt profil i nyt job i rejsebranchen

1. oktober bliver 41-årige Thomas Elsgaard (foto) produkt- og marketingdirektør i en genoprettet stilling hos MarcoPolo og MyPlanet. Han stoppede i april i år som direktør for SAS Danmarks agent- og gruppesalg, et job han fik i sommeren 2007 efter seks år som adm. direktør for Rejsefeber/Travelocity.



Thomas Elsgaard skal hos Marco Polo og MyPlanet udfylde de funktioner Kirsten Aagaard bestred, indtil hun måtte stoppe sidste år – hun har i dag chefjob i Mangaard Travel Group.



I den mellemliggende periode har hendes funktioner været delt mellem Marco Polo og MyPlanets adm. direktør, René Andersen, der har taget sig af produktsiden, mens bureauets IT-direktør, Adam Svendsen, har kigget efter marketing.



”Så det er den gamle model, vi vender tilbage til med Thomas Elsgaard,” siger René Andersen til Take Off og tilføjer:



”Med Thomas får vi en resultatorienteret produkt- marketingdirektør med stort branchekendskab og bred kundeerfaring – han har den rette profil til at styrke og videreudvikle disse aktiviteter. Thomas har i sin karriere haft ansvar for forhandling med leverandører, produktudvikling, salgsafdelinger, produkttræning og elektroniske salgsværktøjer. Samtidig har Thomas lang ledererfaring – og præcis de ønskede kompetencer.”



René Andersen glæder sig i øvrigt over de nyeste salgstal i Marco Polo og MyPlanet, ”Selv om de svinger lidt fra uge til uge, og der bookes tættere på afgang end før, har vi den seneste tid været på niveau med samme tid sidste år,” siger han og tilføjer:



”Vi lukker regnskabsåret med udgangen af september og forventer et overskud på skandinavisk plan tæt på et tocifret millionbeløb. Det er bestemt godt efter et nærmest rent kriseår.”





HB

Skrevet af