Barbados vil vise turismeflaget på det skandinaviske marked. PR-foto: Barbados Tourism Marketing.

Caribisk destination får debut i Skandinavien

Turistrådet for Barbados, Barbados Tourism Marketing, har ansat sin første salgsrepræsentant i Skandinavien. Anne Klintfält skal nu promovere den caribiske ø hos skandinaviske rejsearrangører.

Republikken Barbados regnes som Caribiens østligste ø, den er lidt mindre end Bornholm. Barbados kendes som rommens fødested, her har man kommercielt fremstillet rom siden 1700-tallet. Fra oktober til april flyver Lufthansa og KLM direkte til hovedstaden Bridgetown fra Frankfurt og Amsterdam.

Turistrådet i østaten, Barbados Tourism Marketing, vil nu vise flaget på det skandinaviske marked. Til den opgave er svenske Anne Klintfält, der har boet 30 år i Danmark, hyret til at promovere og sælge Barbados i tæt samarbejde med skandinaviske rejsearrangører.

Anne Klintfält har over 25 års erfaring i den nordiske rejsebranche og kommer senest fra en stilling siden 2018 til sidste efterår som sælger for British Airways, Iberia og American Airlines i Norden. Tidligere har hun haft salgsjobs hos blandt andet Finnair, Icelandair, Malaysia Airlines og Emirates. Hun har også været salgsansvarlig hos Marriott og håndteret salg og marketing for destinationer hos PR- og repræsentationsbureauet United Spirit Nordic.

Skal udvikle nye turismeprodukter
Anita Nightingale, europæisk direktør for Barbados Tourism Marketing, siger i en pressemeddelelse: ”Vi glæder os over at have fået en skandinavisk repræsentant, som kender markedet og kan hjælpe de skandinaviske turoperatører og rejsearrangører med at udvikle nye produkter og promovere Barbados overfor de skandinaviske rejsende.

Mange rejsende kender ikke Barbados’ muligheder med sandstrande og blåt vand. Derfor glæder vi os til at sætte mere fokus på blandt andet Barbados’ outdoor-muligheder, spisesteder og lokale kultur,” lyder det.

Barbados Tourism Marketing Inc. (BTMI) arbejder for at promovere, assistere og facilitere udvikling af turismen på Barbados, og for at implementere bæredygtige marketingstrategier for turismeindustrien.

Samtidig er det BTMI’s opgave at sikre transportmuligheder til søs og i luften samt stå for de markedsundersøgelser, der kortlægger behovene i rejsebranchen.

Relaterede artikler:

Tilfreds med workshop trods flere afbud

Kendt profil skifter til British Airways

Her er verdens dyreste rejsebyer