TUI samler sine hoteller under tre varemærker med TUI Blue som overskrift: TUI Blue – For Two, TUI Blue – For Families og TUI Blue – For All. Pressefoto fra TUI.

Chartergigant skifter koncept for feriehoteller

Et af verdens største ferieselskaber, TUI, samler sine hotelkoncepter under nye koncept, TUI Blue. Det bliver ifølge rejsearrangøren verdens største kæde for ferie- og fritidshoteller.

Med TUI Blue, der kan bookes fra i morgen, søger den tyske rejsegigant at skabe et mere personaliseret udbud, styrke koncernens globale rolle og styrke sin bæredygtighedsstrategi, hedder det i en pressemeddelelse.

Der vil til at begynde med være 97 TUI Blue-hoteller i TUI Groups portefølje, hvoraf de 63 i starten kan bookes af koncernens nordiske gæster. Begge tal forventes at stige. ”Det handler om efterspørgsel og logistik. Vi satser på at tilbyde alle TUI Blue-hoteller til vores nordiske gæster inden for en overskuelig fremtid,” siger TUI’s pressechef i Danmark, Mikkel Hansen, til STANDBY.dk

Der bliver TUI Blue-hoteller i for eksempel Tyrkiet, Portugal, Kroatien, Spanien, Egypten, Grækenland, Cypern, Mauritius, Marokko og Thailand. Som led i introduktionen af TUI Blue kommer der justeringer af eksisterende TUI-hotelkoncepter. Tre mærker vil vejlede gæsterne, når de søger efter et hotel.

TUI Blue – For Two, der hidtil har heddet TUI Sensimar, vil fra sommeren 2020 blive til ”TUI Blue – For Two”. Konceptet henvender sig til gæster på mindst 16 år og som rejser uden små børn. 37 hoteller indenfor denne gruppe udbydes i første omgang også på det nordiske marked.

TUI Family Life-hoteller kommer fremover til at hedde ”TUI Blue – For Families”. Dette koncept er til familier med børn i alle aldre. Der vil være 20 af disse hoteller til salg for de nordiske gæster.

Det tredje overordnede varemærke bliver TUI Blue – For All. Det skal appellere til gæster med interesse i autentiske oplevelser i den region, de besøger. Seks af disse hoteller udbydes til at begynde med til TUI’s gæster fra Norden.

Fokus på bæredygtighed
TUI Blue har udviklet ti skridt, som gør det muligt for hotellerne at bidrage til en bedre verden. Det nye brand skal støtte TUI Groups strategi om at promovere mere bæredygtige turisme.

”Med skabelsen af et livsstilsbrand af denne størrelse, bliver det muligt for os at arbejde tættere sammen for at nå vores bæredygtighedsmål. Med ”Sustainable Blue” har vi sammenfattet ti mål for alle hotellerne. De inkluderer initiativer, som skal spare vand, formindske CO2-udledning pr. gæst/nat og reducere engangsplastik,” siger Anna Kiefer, bæredygtighedsansvarlig hos TUI i Norden.

I Danmark er TUI det tredjestørste charterrejsebureau med lidt over 170.000 gæster sidste år. TUI Nordic er ifølge egne oplysninger den største aktør på det nordiske rejsemarked med en markedsandel på 22 procent.

TUI Nordic består af TUI i Danmark, Sverige, Norge og Finland, samt Nazar og flyselskabet TUI fly Nordic. Hele den globale TUI Group har 76.000 ansatte i 130 lande og over 20 millioner årlige kunder.

Relaterede artikler:

TUI nægtede at flyve med 47 “syge” passagerer

Fyringsrunde hos stor nordisk charterarrangør

Stort charterbureau vil udleje danske sommerhuse