Chefer kombinerer forretning og fornøjelse

Danske CEO’er, CFO’er og andre chefer kombinerer forretning og fornøjelse, når de er på arbejdsrelaterede rejser. Meget mere end andre forretningsrejsende. De shopper, tager på sightseeing, besøger kulturelle seværdigheder og tager familien med. Det fremgår af en nordisk undersøgelse blandt 4.427 rejsende fra BCD Travel.

Når danskerne bliver spurgt, om de kan lide at rejse med arbejdet, svarer 75% ja (27% endda rigtig meget). Når direktører bliver spurgt om det samme, svarer 92% ja (49% endda rigtig meget). Men hvorfor er direktørerne så meget gladere for at rejse arbejdsrelateret? BCD Travel har fundet svaret i en stor nordisk undersøgelse herunder med 1.244 danskere.

I undersøgelsen fra BCD Travel svarer 63% af de danske forretningsrejsende, at de somme tider kombinerer forretning og fornøjelse, når de er på forretningsrejse. Begrebet hedder ’bleasure’, og er en kombination af business og pleasure. Det samme gør sig gældende for 86% direktører.

57% af de danske forretningsrejsende kombinerer ofte forretning og fornøjelse. Det samme gør 75% af direktørerne.

Når de danske direktører bleasurer, tager de på shopping (49%), sightseeing (46%) og forlænger deres tur med et par ekstra dage (41%). Mange er kulturelle på deres rejse (30%) og medbringer deres familie (24%).

Ifølge Anders Lau Nielsen, Director of Client Management Nordics, kan bleasure trend’en også ses på hotellernes udvikling: “Flere typiske forretningshoteller tilpasser sig den udvikling, at forretningsrejsende bringer venner eller familie med. Ændringer i indretningen eller længere morgenmadstid er nogle eksempler.”