Cirkusbygningen satte pris på rejsebranchen

Vinderne af årets partnerpriser fra Cirkusbygningen samt værterne fra Wallmans. Foto: James Alexander Thisted.

TURISME: Ved sin årlige partnergalla havde Wallmans i Cirkusbygningen i aftes 600 samarbejdspartnere fra rejsebureauer, incoming- og eventbureauer, firmakunder og hotelpartnere. Der blev uddelt flere priser – også en til standby.dk

I aftes havde Wallmans i Cirkusbygningen for ottende år i træk Partnergalla med 600 deltagere, hvor der blev uddelt priser i syv kategorier. Samtidig kunne deltagerne opleve Cirkusbygningens nye dinnershow, Entourage. Her var bl.a. musik fra Earth, Wind and Fire, Elton John, George Michael, Leonard Cohen, Prince og Madonna.

Under aftenen uddelte Cirkusbygningen sine awards til samarbejdspartnere, der har ydet særlig indsats.

Alle prismodtagerne er valgt af Wallmans i Cirkusbygningen – kategorierne i år var ca. de samme som sidste år:

Årets Hotel: Her vandt Arp-Hansen Hotel Groups hotel The Square på Rådhuspladsen (der også vandt sidste år) foran Tivoli Hotel & Congress Center, der også hører under Arp-Hansen, og Scandic Hotels. Prisen gives til det hotel, der booker flest gæster i Cirkusbygningen.

Årets Bureau i forbindelse med customer care: Her fik erhvervsrejsebureauet CWT i år prisen foran rederiet DFDS og incoming bureauet DMC.

Årets bureau: De nominerede var: Kuoni Destination Management, der vandt, samt Crone & Co. Prisen gives til det bureau, der i sidste sæson leverede flest gæster til Cirkusbygningen.

Årets forening eller fordelsklub; kategorien afløser sidste års ’upcoming partner’. I år vandt Forbrugsforeningen foran Club Matas og LogBuy.

Costumer Care-prisen: Her vandt Dorthe Breum fra Arp-Hansen-hotellet The Square; hun vandt også sidste år, foran Tommy Kloch Rasmussen fra Imperial Hotel, også et Arp-Hansen hotel, samt Anne Winding fra incomingbureauet DMC. Prisen gives til den mest velforberedte sælger, der altid har Cirkusbygningen i fokus – og som Wallmans sælgere husker for parathed overfor Cirkusbygningen.

Årets Arrangement i Cirkusbygningen: Crone & Co. for EMS 2017.

Wallmans i Cirkusbygningen tildelte i år den særlige Puzzle-pris til standby.dk – fra venstre journalist hos standby.dk, Henrik Baumgarten, Cirkusbygningens eventchef, Marlene Sønderhaug, og direktør for Scandinavian Travel Media, der bl.a. udgiver standby.dk og takeoff.dk, Stig Thygesen. Foto: James Alexander Thisted.

Pris til standby.dk

Puzzle-prisen går hvert år til en aktør ”der agerer ud over det sædvanlige.”. Sidste år vandt VisitDenmark for at have gjort 2016 til det bedste år for kongresser i København.

I år havde Wallmans i Cirkusbygningen valgt os hos standby.dk som modtager. Cirkusbygningens eventchef, Marlene Sønderhaug, sagde på scenen i begrundelsen bl.a.:

”På hverdage modtager tusindvis (i rejsebranchen, red) daglige nyheder om, hvad der rører sig i branchen. Mange tager denne information som en selvfølge og tænker ikke over betydningen af det arbejde, der udføres. Vinderen af årets Puzzle-pris er et organ, der taler rejsebranchens sprog, der dagligt dækker begivenheder, der bidrager til netværk og vidensdeling på tværs af rejsebranchen samt dækker og følger op på nyheder. Kort sagt: vinderen af Puzzle-prisen holder sammen på en stor og kompleks branche. Vinderen er Stand By.”

Direktør for Scandinavian Travel Media, der bl.a. udgiver standby.dk og takeoff.dk, Stig Thygesen, kom på scenen for at modtage prisen og sagde bl.a.:

”Tak for de pæne ord. Vi er et lille team bag standby.dk – der er Henrik Baumgarten, Ejvind Olesen, der bl.a. skriver sine klummer, Flemming Juul (webmaster ligesom han skriver hovedparten af news på takeoff.dk, red), (chefredaktør) Kitt Andersen og (salgschef) Gitte Nielsen.”

Wallmans nye Dinnershow i Cirkusbygningen spiller denne sæson 125 gange for skønsmæssigt 76.000 gæster frem til juni 2018. Der er typisk tre forestillinger om ugen, torsdag, fredag og lørdag. I juleperioden er der fire.

x

Læs Også

Fra Marriott til Carlsberg

Tidligere salgsdirektør på Københavns største 5-stjernede hotel skal som ny chef for salg og marketing hos Visit Carlsberg fortælle, at bryggeriet også har muligheder for at holde møder og konferencer.

WoCo kigger på fremtidens turisme

Hoteller, incoming og rejsebureauer er blandt målgrupperne ved Wonderful Copenhagen årlige konference Tomorrow’s Urban Travel.

Paris ser stor vækst i kongresser

Terrorangreb afskrækker heller ikke møde- og konferencegæster fra at samles i Paris. Den franske hovedstad havde sidste år stor stigning i antal kongresser.

Bella Center skal have flere ansatte

Mens Bella Center-koncernen, BCHG, i dag har omkring 1.000 medarbejdere, forventes tallet de kommende år at vokse med nogle hundrede. Måske er der flere hoteller på vej.

Efterlyser værtsby til MICE-konference

Danske Konferencecentre har igen næste år Planner Days for konferencesteder og mødeplanlæggere. Nu kan byer i Jylland og på Fyn byde på værtskabet.

Lufthansa åbner for øget brug af bookingfunktion

Lufthansa Gruppen udvider sin eksisterende Open API-mulighed til også at omfatte bookingmulighed direkte på for eksempel hjemmesider for møde- og eventarrangører.