CPH er verdens bedste lavprislufthavn

I sin begrundelse hæftede juryen sig især ved CPH Go, den dedikerede lavprisfinger.

 

”Vinderen har bygget en moderne, effektiv facilitet, som har givet lavprisselskaberne enestående service og muligheder,” hedder det. Juryen hæftede sig desuden ved den innovative marketingstrategi, der fremhæver København som destination.

 

”Lufthavnsydelsen er i dag ikke bare en hyldevare, hvor man kan forvente, at samme produkt passer til alle kunder. Det er altafgørende i vores tilgang til flyselskaberne, at vi kan tilbyde dem differentierede produkter til forskellige priser. Det gælder både hvad angår lufthavnstakster og infrastruktur, markedsføring samt produktudbud som selvbetjeningsfaciliteter, der alle spiller en væsentlig rolle, når vi skal tiltrække nye ruter til Danmark,” siger Københavns Lufthavns ruteudviklingschef, Ole Wieth Christensen, som modtog prisen.

 

I begyndelsen af dette årtusinde lå lavprisselskabernes vækst i CPH på ca. 1,5% – en andel, der i 2010 var steget til 17,7% procent. Med 2.692.000 lavprispassagerer fra januar til august er væksten fortsat i 2011, idet der allerede efter otte måneder er gået flere lavprispassagerer igennem Københavns Lufthavn end i hele

2010.

Skrevet af Flemming Juul