Ny marketingdirektør i Grønlands Turist- og Erhvervsråd

Stillingen har siden 1. oktober 2005 været varetaget af selskabets administrerende direktør, Stig Rømer Winther, som en konsekvens af, at tidligere marketingchef Niels Kreutzmann fik orlov den 1. oktober 2005 for at arbejde med etableringen af Arctic Travel Group (ATG).

Niels Kreutzmann valgte pr. 1. december 2005 at opsige sin stilling som marketingchef i GTE, for at fortsætte sin karriere i Albatros Travel Greenland, der har tæt tilknytning til ATG.

Bestyrelsen for GTE besluttede medio december at genopslå stillingen, men i lyset af, at der i de kommende år vil blive tale om en mere offensiv markedsføringsstrategi og et større marketingbudget, besluttede direktion og bestyrelse, at stillingen som marketingchef fremover opgraderes til marketingdirektør.

GTE modtog i alt 36 ansøgere til stillingen.

”Det er et i turistbranchen kendt og fagligt respekteret ansigt, der fremover bliver den drivende kraft på vores kontor i København”, siger adm. direktør Stig Rømer Winther, der tidligere har arbejdet sammen med Niels Feerup.

Niels Feerup (40), har en fortid som marketingchef i Destination Lolland-Falster, og har gennem de sidste otte år arbejdet for Destination Bornholm.

”Niels Feerup har udviklet nogle meget stærke marketingkampagner i et tæt samarbejde med erhvervslivet på Bornholm – og finansieret af erhvervslivet på Bornholm. Da vi i Grønland står overfor en målsætning om at øge den private medfinansiering i marketingkampagnerne de kommende år, var det helt naturligt at ansætte en profil, der har en stor erfaring i at gennemføre kampagner netop i tæt samarbejde med erhvervslivet,” udtaler bestyrelsesformanden i GTE, Flemming Nicolaisen.

”Niels er en stor innovativ kapacitet, som jeg er sikker på vil kunne give Grønland en stærk position på de udenlandske markeder i de kommende år gennem sit store kendskab til VisitDenmarks kontorer i udlandet, og ikke mindst det tyske marked.”

Niels Feerup starter i Grønlands Turist- og Erhvervsråd den 1. maj 2006, og vil som en af sine første opgaver få ansvaret for at udvikle en ny marketingstrategi i et tæt samarbejde med Air Greenland, ATG, turoperatørerne i Danmark, og turisterhvervet i Grønland.

Niels Feerup vil komme til at administrere et marketingbudget på ni mio. kr. Et budget som GTE forventer vil komme op på i alt 16  mio. kr. i løbet af fem år. Niels Feerup bliver chef for de tre ansatte på kontoret på Nordatlantisk Brygge.

Skrevet af