Elvis væltede Billund

Der var godt fyldt i mødelokalerne i Billund Lufthavn i aftes ved den USA-store workshop. Her gav de mange udstillere en kort præsentation af deres produkter inden de bemandede deres stande og svarede på spørgsmål fra de mange jyske og fynske rejsebureauansatte.



”I alt var vi 160 til arrangementet i aftes, heraf 120 rejsebureauagenter – det var 25 % flere end ved USA-workshoppen i København i foråret. Og vi havde i aftes også 25 % flere leverandører af rejseprodukter til USA,” sagde direktør Karin Gert Nielsen fra Atlantic Link og bestyrelsesmedlem af den danske See America-komite.

Hun var sammen med Billund Lufthavns marketingchef, Ejvin Lund Pedersen, og Take Offs salgschef, Jesper Nygaard, primus motor for det store arrangement.

På Søren Bork-Pedersens billede fra i aftes ses de sammen med Hertz Danmarks salgschef for det udgående salg, Yvonne Schiedel Halphen, – og aftenens overraskelse, den fantastiske danske Elvis-impersonator, Mike Andersen, der sang Elvis-hits så det var en fryd.



Efter Mike Andersen var der lodtrækning om mange flotte præmier fra udstillerne – inden der blev sagt tak for i aften og kom nu godt hjem.



Udstillerne på USA-workshoppen var Air France, Alamo Biludlejning, Avis Biludlejning, Billetkontoret, California Tourism, Continental, Delta, Europæiske, Gouda Rejseforsikring, Hertz Biludlejning, Icelandair, KLM, Lufthansa, Philadelphias Turistråd, Royal Caribbean Cruise Line, SAS, Virgin Atlantic, Washington DC & The Capital Region og Worldspan.



Markedet til USA er stigende med afrejse fra Billund. Over 70.000 danskere starter i år deres USA-rejse i Billund – i alt forventes 200.000 danskere i år at besøge USA.



HB

Skrevet af