Turoperatør vil lytte til rejsebureauerne



”Billetkontoret eksisterer i kraft af de op mod 250 rejsebureauer, som køber vores produkter. Vores nye salgskorps skal være et slags filter, som fanger rejsebureauernes ønsker til os og som lytter til vores kunder blandt rejsebureauerne. Vi har ikke før haft en salgsafdeling – det er gået så godt, og gør det fortsat, men nu udvider vi altså vores service med dette nye tiltag.”



Det siger Kasper Mydtskov (billedet), han vendte i år tilbage til Billetkontoret og en nyoprettet stilling som salgschef.



Billetkontoret er ikke eneste turoperatør i Danmark, også fx Profil Rejser producerer rejser og udsteder flybilleter for rejsebureauer. Men Profil har også et stort direkte salg til forbrugerne. Ligeledes er der bl.a. DSB Tours, men her leveres produkterne hovedsagligt til den halve snes af DSB’s egne rejsebureauer.



I øvrigt vandt Profil Rejser årets Danish Travel Award som bedste turoperatør – valgt af medarbejdere i rejsebranchen. Nr. 2 blev Billetkontoret, mens DSB Tours kom ind som nr. 3.



”Billetkontorets salgskorps skal ud til de rejsebureauer, som bruger os, og spørge, om vi laver de rigtige produkter, hvad kan vi gøre bedre, tager vi telefonen hurtig nok, svarer vi hurtigt nok på forespørgsler, hvad fornemmer rejsebureauerne at forbrugerne efterspørger osv.,” sige Kasper Mydtskov til Take Off.



Salgsafdelingen har seks medarbejdere, udover Kasper Mydtskov Thomas Krogh og Thomas Møller, alle tre fra hovedkontoret i København, mens salgsteamet på kontoret i Århus er Dorthe Vestergaard, Mads Clausen og Kim Gerdes.



Med en omsætning sidste år på 518 mio. kr. er Billetkontoret blandt Danmarks 10 største rejsebureauer.



”Vi gør selvfølgelig også dette for at optimere og sælge mere – men det sker ikke mindst for at sikre, at vi har de rigtige varer. Fx har vi haft megen succes med et produkt med rundrejser med dansk rejseleder i Thailand,” siger Kasper Mydtskov, der var hos Billetkontoret fra 1998 til 2003, hvor han skiftede til Profil Rejser.



”Salgsafdelingen skal så meget som muligt ud til rejsebureauerne og markedsføre eksisterende og nye produkter. Vi skal ikke bare være nogle sælgere som kommer med morgenbrød, men virkelig lytte til bureauerne, som Billetkontoret jo i dagligdagen ikke laver andet end at servicere bedst muligt,” siger Kasper Mydtskov.



Billetkontoret har 45 ansatte på hovedkontoret i København – som i øvrigt mangler plads og derfor til februar flytter til større lokaler på Vesterbrogade.



Der er otte medarbejdere på kontoret i Århus og fem på afdelingen i Oslo.



Billetkontoret ejes primært af Net Travel, 38 %, og Intertravel, 20 %. Billetkontorets adm. direktør Jesper Schou har 10 % af aktierne, andre 10 % ejes af Billetkontoret, mens de resterende aktieposter indehaves af Comet Rejser, Brandstrup Travels, Svante Rejser, Shah Travel og Unitas Rejser



HB

Skrevet af