Danmark forrest på kæmpe turistmesse

Eskorteret af Tivoli-gardere ankommer Prinsesse Benedikte til CMT-messen i Stuttgart, ledsaget til højre af den garderhøje chef for VisitDenmark i Tyskland, Lars Ramme Nielsen. Bag prinsessen anes VisitDenmarks adm. direktør, Jan Olsen.

Eskorteret af Tivoli-gardere ankommer Prinsesse Benedikte til CMT-messen i Stuttgart, ledsaget til højre af den garderhøje chef for VisitDenmark i Tyskland, Lars Ramme Nielsen. Bag prinsessen anes VisitDenmarks adm. direktør, Jan Olsen.

I weekenden blev den store CMT-messe i Stuttgart åbnet af dansk prinsesse – den ni dage lange messe har Danmark som partnerland med VisitDenmark og Campingrådet i spidsen.

CMT (Caravan, Motor und Touristik = Camping, Motor og Turisme) er ifølge VisitDenmark den største rejsemesse i Europa med ca. 250.000 besøgende over ni dage.

Dronning Margrethes lillesøster, Prinsesse Benedikte, der bor i Tyskland, åbnede CMT-messen med bl.a. tre danske stande med 12 danske turismeaktører.

I år er VisitDenmark som del af regeringens vækstplan bevilget ekstra midler til markedsføring af ”Kyst Danmark.” Det har bl.a. givet mulighed for at forstærke indsatsen i Tyskland. Med afsæt i CMT Messen i Stuttgart har VisitDenmark i samarbejde med Campingrådet og andre aktører sat turbo via flere kanaler.

“Det tyske marked havde vækst i 2014 og 2015 og har gode prognoser for 2016. Relativt går det allerbedst med efterspørgslen af Danmark fra de stærke delstater i det sydvestlige Tyskland, hvorfor udgangspunktet i CMT Stuttgart passer fantastisk,” siger markedschef for VisitDenmark i Tyskland, Lars Ramme Nielsen.

Også formand for Campingrådet, Preben Christensen, har store forventninger til denne uges rejsemesse i Stuttgart: “At være partnerland på CMT-messen i Stuttgart er ikke noget, man ”bare lige” bliver. Det er noget, vi har arbejdet for,” siger han.

I øvrigt har VisitDenmark indledt satsning på TV-reklamer i Tyskland for dansk feriehusferie. Bag denne står ny samarbejdsalliance i dansk turisme mellem Novasol, Dansk Kyst- og Naturturisme, Destination Sydvestjylland og VisitDenmark.

Særligt børnefamilier i den folkerige delstat Nordrhein-Westphalen bliver eksponeret af, hvordan familien kan nyde livet i dansk feriehus med drageflyvning, fisketure og afslapning.

Kampagnen med et budget på knap 8,5 mio. kr. består af reklamespots, som de kommende måneder vises på nationale og regionale TV-kanaler og i udvalgte biografer.

”Tyskerne er vilde med at holde ferie ved de danske kyster,” siger Lars Ramme Nielsen.

Se TV-spottet fra YouTube her: https://www.youtube.com/watch?v=o7Es4kEBz94