Dansk marketingchef hos SAS i Stockholm

Det var ikke blot den danske basechef Flemming Jensen, som allerede i går fik ny arbejdsplads. Salg- og marketingdirektør Per Møller Jensen kommer til at gøre ham følgeskab. Han rykker til Stockholm med ansvar for marketing, branding og Eurobonus under den ny kommercielle direktør nordmanden Robin Karmark.

  
Karmark bliver ny kommerciel chef, idet han ud over sin egen salgsorganisation også overtager den afgående direktør Lars Sandahls job.

  
Hvad der i øvrigt sker i den danske afdeling med ansatte og kontakt til storkunder og rejsebureauerne var endnu i går ikke oplyst.

 

Dog står det fast, at senior vice præsident for SAS’ corporate- og agentsalg på verdensplan, svenske Christian Hylander, reelt også er salgschef for Danmark.

I det daglige har Helle Fuhrmann hos SAS i Danmark ansvaret for corporate sales, mens Henrik Lunddorff er ansvarlig for agentsalget hos SAS i Danmark.

  
I alt skal der i administrationen spares mellem 600 og 700 fordelt over fire arbejdspladser. Hovedkvarteret i Stockholm samt de regionale kontorer i Oslo, København og Stockholm med nogenlunde ligelig fordeling. Det ligner mellem 100 og 150 danske arbejdspladser, som forsvinder

 

 

Skrevet af Ejvind Olesen