Dansk sommerhus på udlandsrejse

Antallet af tyskere, der holder denne type ferie er stagneret, og derfor vil VisitDenmark sammen med fire feriehusudlejere bygge et mobilt feriehus, der skal på turné i udlandet, så potentielle besøgende kan opleve den danske sommerhusstemning.

 

Med 13 millioner overnatninger i 2011 er Tyskland vores vigtigste udenlandske turismemarked, og 10 millioner af overnatningerne var i de danske sommerhuse. Set over en årrække er antallet af tyske overnatninger stagneret. Derfor er VisitDenmark gået sammen med Novasol, Feriepartner Danmark, DanCenter og Sol og Strand om at bygge et dansk sommerhus på 63 kvm i moderne design med dansk interiør og bæredygtige energiløsninger. Huset skal rundt til store tyske byer, så tyskerne selv kan opleve den danske sommerhusstemning.

 

”Vi skal vise den næste generation af tyske turister, at danske feriehuse er moderne og har plads til alle uanset alder og behov. Med projektet sætter vi fokus på kystturisme, hvor vi har et produkt i verdensklasse med 7.000 km kystlinje. Projektet er retningsgivende for, hvordan vi i fremtiden skaber effektiv markedsføring ved at gå sammen om markedsføringsprojekter”, siger adm. direktør Jan Olsen, VisitDenmark.

 

Starten på sommerhusets turné bliver OL i London som del af ‘Imagination – Discover The Danish Spirit’, hvor flere danske virksomheder deltager.

Skrevet af Flemming Juul