’Danske rejseledere betyder rigtig meget’

GuiderHos Århus Charter forstår man ikke Apollo Rejsers udmelding forleden om, at danske rejseledere ikke betyder noget for chartergæsterne.

”Det er muligt, at det for kunderne hos Apollo Rejser ikke betyder noget med danske rejseledere, men det gør det bestemt for vores gæster”, siger bureauchef og medejer hos Århus Charter, Henrik G. Jensen, der er mildt sagt forundret over, at en konkurrent i forrige uge kunne konkludere, at danske rejseledere ikke betyder noget, når man er på charterferie.

Det var nemlig én af konklusionerne i en undersøgelse, som Apollo Rejser havde foretaget blandt 1.000 danskere. Her mente 64%, at hotellets beliggenhed var afgørende i deres valg af hotel, og 61% havde også prisen som et afgørende parameter. Kun 8% rangerede et dansktalende personale og/eller danske rejseledere som vigtigt, når de skulle vælge rejsebureau og destination.

Netop trygheden ved dygtige danske rejseledere har været et af Århus Charters kendemærker siden begyndelsen i 1988. Og her mærker man en helt anden begejstring hos kunderne for, at gæsterne møder danske rejseledere.

”I de 28 år, Århus Charter har eksisteret, har der altid været garanti for, at alle gæster bliver mødt af dansktalende rejseledere på rejsemålet ved ankomst i lufthavnen, på vej til og fra hotellet, på alle destinationer og på alle udflugter. Vores rejseledere er vores synlige frontmedarbejdere, som kan træffes to gange dagligt på gæsternes hoteller og på telefonen 24 timer i døgnet, hvis gæsterne har behov for at komme i kontakt med dem. Som ekstra service kontakter de desuden gæsterne inden ankomst på rejsemålet, og ofte vender gæsterne tilbage til lige netop den destination, hvor deres favorit-rejseleder befinder sig. De er om nogen med til at skabe en positiv helhedsoplevelse både før, under og efter ferien”, fortæller Henrik G. Jensen.

Han pointerer samtidig, at det netop er de dansktalende guider, som langt hovedparten af gæsterne fremhæver, når Århus Charter evalueres i et elektronisk spørgeskema af deres gæster, og når de bedømmes på bl.a. det uafhængige forbrugerindeks Trustpilot. Både rejseledernes danske sprog, deres synlighed, deres engagement og deres viden om lokale forhold på destinationen.

”Godt og vel 90% af vores gæster nævner vores dansktalende rejseledere som noget trygt og godt og som en af grundene til, at de netop vælger os som rejsebureau, så derfor vil vi aldrig gå på akkord med et parameter, som betyder så meget for så mange”, fastslår Henrik G. Jensen, som erkender, at pris og hotellernes kvalitet, beliggenhed og faciliteter naturligvis stadig er vigtige parametre, når destination og hotel skal vælges.

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.