Den ’gyldne’ middelvej

Det sker blandt andet ved, at selskabet vil brande sig som ’Irlands civiliserede flyselskab’, hvilket skal placere det i feltet mellem det irske lavprisselskab Ryanair og de traditionelle ruteselskaber.

 

Det er selskabets håb, at man kan øge sin andel af forretningsrejse-markedet gennem tilbud om hurtigere check in, forudbetalte måltider og centralt beliggende lufthavne

 

Formålet med den nye branding skal være at dokumentere, at selskabet er i stand til at klare sig selv, og ikke ønsker at blive overtaget af Ryanair, som dog er hovedaktionær i delskabet med 29% af aktierne og med to alvorlige forsøg på at opkøbe aktiemajoriteten.

 

Aer Lingus ledelse vil gennemføre betydelige millionbesparelser de kommende år og reducere antallet af ansatte med op mod 20% for at opnå positive tal på bundlinien, hvor der forventes et underskud før skat for 2009 på 108 millioner Euro.

 

Skrevet af Flemming Juul