Det vil Aller direktør med Nyhavn Rejser

Pål Thore Krosby.

Pål Thore Krosby.

REJSEBUREAUER: Koncerndirektør Pål Thore Krosby uddyber i søndagsartikel, hvorfor Aller-Koncernen købte sig ind i Nyhavn Rejser, og hvordan man kunne tænke sig læserrejser i fremtiden.

Hvorfor købte Aller-Koncernen 70 procent af Nyhavn Rejser? Det har direktør Rikki Sølling allerede svaret på i seneste nummer af Stand By, men i går uddybede hans chef fokuseringen på den del af fremtiden hos Aller i en tid, da ugebladsmagasinerne falder med 7-8 procent om året.

”Vi ved at rejsestof er godt. Det kan være, at vi kan lave læserrejser sammen med Nyhavn, men vi har også muligheder for at ekspandere bureauet til de øvrige nordiske lande,” siger koncerndirektør Pål Thore Krosby til Berlingske Erhverv.

Han fortsætter: ”Pointen er, at der er nogle synergier og grænsesnit mellem rejse-og mediemarkedet, hvor vi håber, at vi kan udvikle økonomisk kraft.

Nyhavn Rejser er et godt brand i det danske marked, og de er store på individuelle rejser. Det er interessant, hvis man skal lave læserejser. Vi kan forestille os læserrejser, som er tilpasset vore medier.

Til Femina kan det være spa-rejser eller en moderejse til Paris. Til Se og Hør kan det være en rejse til Syden eller til en storby.

Men vi kan også udvikle produkter, som har med rejser at gøre, som vi kan sælge gennem vore blade eller på vores shop på nettet. Vi kommer til at gå det hele systematisk igennem,” fastslår han.