”SAS kan meget vel ende som et skoleeksempel på, hvordan man ikke driver virksomhed. Ledelsen har fejlet med sin ensidige satsning på den velbeslåede forretningskunde,” skriver Berlingske Tidendes Nyhedsmagasin i en leder.
”Spørgsmålet er, om det giver mening at forsøge at spare omkring 16 milliarder kroner ud af en omsætning på 53 milliarder kroner, som SAS-chefen Jørgen Lindegaard nu skal. Der bliver ikke meget tilbage af SAS,” skriver nyhedsmagasinets lederskribent, chefredaktør Mikael R. Lindholm.
Hans opfordring lyder: ”Det ville formentlig være bedre at forhandle med Lufthansa om betingelserne for at overtage SAS, og gøre det attraktivt for Lufthansa at udvide sine aktiviteter især i Kastrup og Arlanda, så København og Stockholm bevarer lufthavne med gode internationale forbindelser.”
SAS LAVPRIS SKAL HEDDE ”SNOWFLAKE”
Navnet på SAS’ nye lavpriskoncept – der har arbejdstitlen Scandinavian Lite – ventes offentliggjort i denne uge og navnet bliver formentlig “Snowflake” (snefnug), skriver Scanair.no
Boarding.no oplyser, at domæne-navne som flysnowflake.com, flysnowflake.net samt en række relaterede navne alle ejes af SAS.