DRF-kursus om forbrugerret

Advokat Sonny Kristoffersen udbyder i samarbejde med DRF et heldagskursus i København den 11. november og i Århus den 2. december.

 

Kendskab til forbrugernes rettigheder vil i sidste ende kunne ses på bundlinjen. Hvis man kender faldgruberne i rejsebureauets markedsføringsmateriale, kan man sikre bureauet bedre mod krav om kompensation fra kunderne, fordi produktet ikke helt levede op til markedsføringen.

 

Kurset omfatter blandt andet aftaleloven, købeloven, forbrugeraftaleloven og markedsføringsloven og der bliver mulighed for at diskutere emner som retsstilling, ved salg af rejser på messer, når der udbydes rejseauktioner, ved oprettelse af sider på Facebook og tilbud ad den vej, indholdet i begreberne ’vildledende markedsføring’ og ’god markedsføringsskik’ etc.

 

Sonny Kristoffersen er sektionschef i Dansk Røde Kors, men har tidligere været sekretariatschef i Pressenævnet, Personale- & administrationschef i Danmarks Naturfredningsforening, kontorchef i Tryg-Baltica og har en årrække været ansat i Forbrugerrådet med ansvar for forbrugernes principsager.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.