Royal Caribbean ændrer kurs for agenter

“Samtidig med, at vi i fremtiden vil øge vort onlinesalg, vil vi lægge mere vægt på at få de rigtige agenter frem i lyset. Og de skal gøre en indsats med højere opmærksomhedsværdi hos kunderne. De skal sikre sig plads til grupper, markedsføre det, promote det, og sælge. I stedet for at sidde og vente på, at priserne skal gå op.



Agenter skal med andre ord være mere aggressive til gavn for deres egen forretning,” sagde præsident Adam Goldstein, ansvarlig for salget i Royal Caribbeans store flåde, da rederiet forleden aflagde kvartalsregnskab med en fremgang på 10 procent og et plus på bundlinien på 153 mio. dollar.



Imidlertid er de høje oliepriser også ved at blive en belastning for krydstogtskibene. “Vi arbejder stærkt på at forbedre vores yield med to procent, og det vil ske gennem netsalg, ikke ved at straffe agenter,” sagde rederiets øverste chef Richard Fein. “Men øgede udgifter på mindst 65 mio. dollar til brændstof i år trækker i anden retning, og det skal afbødes, hvis vi vil fortsætte fremgangen,” fortsatte han.


Skrevet af