Travelport og Easyjet har igen forlænget deres samarbejde for at øge salget af såvel ferie- som forretningsrejser. Arkivpressefoto fra Airbus.

EasyJet og Travelport udvider samarbejdet

Det fortsatte og udbyggede partnerskab mellem Easyjet og den store leverandør af rejseteknologi, Travelport, skal gøre arbejdet nemmere for rejsebranchen.

Rejsebureauer og rejsearrangører får med deres samarbejde med Travelport direkte adgang til Easyjets priser via den rejseteknologiske platform, Travelport Smartpoint.

På samme måde får flyselskabet mulighed for at distribuere sine priser til såvel leisure- som forretningsrejsende via Travelports løsningsmodeller. Travelport har også reservationssystemerne Galileo og Worldspan.

I kølvandet på Thomas Cook UK’s konkurs sidste efterår genaktivererede Easyjet sin rejsearrangør-virksomhed, som ellers blev lukket for nogle år siden. Den store rejsekoncern vil nu atter ind på dette milliardmarked.

Danske Thomas Haagensen, direktør for gruppemarkeder hos Easyjet, siger i en pressemeddelelse fra Travelport:

”Easyjet har allerede over 100 millioner årlige passagerer, mere end hver sjette er på forretningsrejse. Vi har foreløbig 334 Airbus-fly på vores over 1.000 ruter mellem 159 lufthavne i 36 lande.”

Videre siger Thomas Haagensen: ”Easyjet var et af Europas første lavprisselskaber til at udbyde sine priser via en global distributør, Travelport, og vi vil fortsætte dette strategiske samarbejde med Travelport. Det betyder at vi rammer sektoren for forretningsrejser – derfor glæder det os, at vi igen har fornyet samarbejdet med Travelport.”

Travelport i samarbejde med 300 flyselskaber
På verdensplan har Travelport samarbejde med 300 flyselskaber. Ifølge Travelport kan flyselskaberne via dette få vist deres udbud på samme måde som de selv er i stand til på deres egne hjemmesider med blandt andet deres forskellige produkter.

Mike Rock, der er Europa-chef for Air Partners hos Travelport, siger i pressemeddelelsen:

”Valgene for såvel “business- som leisure-rejsende handler om at få udviklet forskellighederne i en tid med nye og fremadstormende teknologier. Via vores langvarige samarbejde med Easyjet kan flyselskabet fortsætte med at udvikle sin flerstrengede salgstrategi og vi ser frem til at styrke partnerskabet.”

Travelport, der har hovedkvarter i England, er aktiv indenfor en række områder i rejsebranchen som udover flyselskaber også hoteller, biludlejning samt generelle  B2B-løsninger. I 2018 omsatte Travelport-koncernen for cirka 15 milliarder kroner.

Relaterede artikler:

Travelport ændrer skandinavisk opsætning

Easyjet genåbner som rejsearrangør

Rejsebranchen debatterede atter varm kartoffel